sobota, 15 kwietnia 2017

Wesołego Alleluja!!!

Wszystkim odwiedzającym bloga życzę zdrowych, radosnych Świąt Wielkiej Nocy!!!


 W przerwach w gotowaniu i sprzątaniu usiadłam do maszyny i szybciutko uszyłam zajączka i kurkę :)
K&K czyli Kicajec i Kurka
Bardzo mi się podobały i miały być MOJE, ale nie minęło 10 minut i pojechały do mojej Cioci, która od lat piecze na święta pyszne drożdżowe baranki.
Rodzice pojechali odebrać baranka i tak sobie myślę : "co?! ja nie będę teraz miała zajca i kurki?!
Usiadłam ponownie do maszyny i powstało stadko kurek i dwa zajączki. Co prawda wykończyłam je dopiero wczoraj, bo znowu zarwałabym nockę a w piątek jeszcze do pracy...
Nie są idealne, nie miałam filcu aby zrobić grzebienie. Znalazłam tylko 2 arkusze filcu - kremowy i ciemną zieleń. Na grzebienie użyłam materiału czerwonego (tylko jedną warstwę), na dziobki jasny filc i ciemna zieleń na ogonki. Jako oczka są przyszyte większe koraliki czarne. Uszyłam dwie wielkości.Po 4 sztuki kroiłam kwadraty na 15 cm i 10 cm.
Zajączki mają wyszyty nosek i buźkę a oczka również z koralików, ozdobna wstążeczka i gotowe.


Opis jak uszyć kurki tutaj
Zajączka uszyłam ze wzoru znalezionego na Pinterest .
Skroiłam jeszcze dno, żeby ładnie stały. Krótki opis jak uszyć zajączka:
1. Skroić 2x kształt zajączka i owal na "dupkę".
Kroimy elementy
2. Zszywamy elementy zajączka  ułożone prawą stroną do prawej.

Zszywamy elementy
 3. Nacinamy delikatnie rogi i łuki by ładnie się układały. Należy uważać by  nie przeciąć szycia!

Nacinamy rogi
 4. Przyszywamy dno zajączka prawą stroną do prawej denka zostawiając otwór na wywinięcie na prawą stronę i wypchanie zwierzaka kulką.

Przyszywany dno zostawiając otwór.
 5. Wywracamy na prawa stronę, wskazane prasowanie w tym momencie i wypychamy dokładnie kulką silikonową.

Wywrócony zajączek na prawą stronę i wyprasowany czeka na wypchanie:)
 6. Ręcznie zaszywamy otwór.
Zaszywamy otwór tak by nie było widać nitki.
 7. Wyszywamy nosek, pyszczek, robimy oczka i ozdobna wstążeczka na szyję.

Wyszyta buźka :)
ZAJĄCZEK GOTOWY! :)
Prawda, że szybko :)

 Pozdrawiam i jeszcze raz Wesołego Alleluja Kochani!! :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz